Η ανάπτυξη δια θαλάσσης 2
Η Βαλένθια (τρίτη σε μέγεθος πόλη της Ισπανίας) φιλοξενεί το φετινό America's Cup. Για να διεκδικήσει τη διεξαγωγή του μεγαλύτερου ιστιοπολοϊκού αγώνα στον κόσμο κατασκεύασε τη μαρίνα που βλέπετε με καταπληκτικές εγκαταστάσεις τόσο για τα πληρώματα και τα σκάφη, όσο και για τους επισκέπτες/φιλάθλους (ναι, υπάρχουν και τέτοιοι στην ιστιοπλοΐα) που παρακολουθούν τους αγώνες.
Αντίστοιχη υποδομή έχει και η Θεσσαλονίκη, όπως φαίνεται καθαρά και στις φωτογραφίες και απορώ πώς ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, που ήθελε να διεκδικήσει τους Μεσογειακούς του 2030 και τους Ολυμπιακούς του 3016, αδρανεί στην ευκαιρία αυτή.
Οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν ΣΗΜΕΡΑ. Για όσους δεν είναι από την πόλη, αλλά και για αυτούς που δεν γνωρίζουν την πόλη, τα φωτογραφιζόμενα "τοπία" δεν είναι στο Μπαγκλαντές αλλά στο Ποσειδώνιο, πεντακόσια μέτρα από το Μέγαρο Μουσικής, στον Όμιλο Θαλάσσιων Αθλημάτων (έτσι ισχυρίζονται...). Έχουν και ταμπέλα, τη μικρούλα ντροπαλή (Ο.Θ.Α.) κάτω από αυτή που λέει ΟΥΖΕΡΙ το Νησάκι (που είναι το "κυλικείο των μελών"!).
Τα διαμερίσματα στην περιοχή πουλιούνται ένα εκατομύριο δραχμές το τετραγωνικό μέτρο (τα φθηνότερα!). Σοβαρά!
15 Comments:
Ναι, το ξέρω το μέρος! Εκεί δε γίνεται και πάρκινγκ τα βράδια;
Το τοπίο θα μπορούσα βέβαια να το έχω μπερδέψει με αντίστοιχα μέρη που υπάρχουν μετά τον Φοίνικα, στο δρόμο για Περαία. Πραγματικά, θυμίζει απόλυτη ερημιά. Αλήθεια, κάτι τέτοια ουζερί-ψαροταβέρνες, δεν τα είχανε κατεδαφίσει στο παρελθόν, στην ίδια πάλι περιοχή; Δε θυμάμαι καλά κιόλας.
Καπετανιε, να συμπληρωσω μια "παραπλευρη" πληροφορια: η Βαλενθια διαλεχτηκε απο συγκυρια - δεν προταθηκε απο κανεναν. Απλα αρπαξε την ευκαιρια, αμεσως μολις της δοθηκε.
Να εξηγησω τι εννοω οταν λεω συγκυρια: κανονικα το AC διεξαγεται στην χωρα που κερδισε το τελευταιο κυπελλο. Επειδη το τελευταιο το κερδισαν οι ελβετοι και επειδη στις Αλπεις ειναι κομματακι δυσκολο να κανεις ιστιοπλοια - ακομα και αν εισαι ελβετος - επρεπε να βρουν εναλλακτικη λυση. Η Βαλενθια προσφερει σταθερους και πιο προβλεψιμους ανεμους απο την Κυανη Ακτη και την Genova (που γεωγραφικα ειναι πιο κοντα στην Ελβετια).
Τελικα καλος πολιτικος δεν ειναι αυτος που υποσχεται τα περισσοτερα ρουσφετια. Καλος (τοπικος) πολιτικος ειναι αυτος που ειναι αρκετα εξυπνος για να αναγνωρισει τις ευκαιριες και να τις αξιοποιησει.
Κοινοτοπίες γραφω - συμπαθάτε με. Καλημερα.
Ημίαιμε, πριν δυό μήνες, ήρθε στη Θεσσαλονίκη για αυτοψία, ο πρόεδρος ένωσης ταχυπλόων, κάτι αντίστοιχο με τη formula-1. Πρότεινε να μπεί και η Θεσσσαλονίκη στις πόλεις που διοργανώνουν τους αγώνες. Μίλησε με τα καλύτερα λόγια για την παραλία της πόλης, και εξήγησε ότι τις μέρες που διαρκούν οι αγώνες σε όλο το παραλιακό μέτοπο θα γίνεται μια μεγάλη γιορτή.
Ο δημοσιογράφος της "Ε", παρουσίασε σε δισέλιδο αφιέρωμα στο σαλόνι της εφημερίδας, τα οφέλη απο τη συμμετοχή στη διοργάνωση. Τα έξοδα υπολογίζονται σε 7 εκατ. ευρώ και τα έσοδα σε 12 εκατ. ευρώ (απο την εμπειρία στα λιμάνια που διοργανώνονται αγώνες).
Ακουσες τίποτα γι' αυτό;
Και μια πληροφορία. Η κτηματική εταιρία του δημοσίου, αποφάσισε να επιτρέψει την ανάπλαση των εγκαταστάσεων της στην παραλία και αναμένεται διεθνής διαγωνισμός. Ας το ελπίσουμε για να εξαφανιστούν αυτές οι εικόνες της ντροπής.
Η ανάπλαση από οτι άκουσα θα γίνει από το ύψος του Μέγαρου μέχρι το Λευκό Πύργο, και ένα ειναι το σίγουρο, ότι εμείς οι ντόπιοι θα ταλαιπωρηθούμε όσο δε πάει, όπως έγινε και με τα έργα γύρω από το Λευκό Πύργο, άπειρη ταλαιπωρία για πολλούς μήνες, χωρίς (κατά τη γνώμη μου) αξιόλογο αποτέλεσμα. Όπως γίνεται και με τα πεζοδρόμια που "προσπαθούν" να αλλάξουν από το χειμώνα στην Βασ. Όλγας. Αντί να αλλάξουν 5 χαλασμένα πλακάκια, σπατάλησαν πόσο χρήμα,και παίζουν με τα νεύρα μας. Να σημειώσω, ότι Κυριακή 4:30 το ξημέρωμα, ήρθε το φορτηγό στη Βασ. Ολγας (Σχολή Τυφλών) να αδειάσει το κάδο με τους τόνους μπάζα. 4:30 το πρωι.... κανένας σεβασμός προς τον πολίτη. Και τι άλλο μας περιμένει δε τολμώ να σκεφτώ.
Αρετή
exiled, γίνονται κι άλλα εκεί τα βράδια εκτός από πάρκινγκ.
Ναί, γκρέμισαν μια αυθαίρετη ταβέρνα εκεί κοντά (Το Πλοίο της Αγάπης)που ήταν μέσα σε ξένο -ιδιωτικό- οικόπεδο επί σαρανταπέντε χρόνια. Τια αυθαίρετες παράγκες -δήθεν Ομίλους- και τα "κυλικεία" τους που έχουν γίνει πολυτελείς Ουζερί και καταλαμβάβουν ΠΑΡΑΝΟΜΑ δημόσιο χώρο, ΟΥΔΕΙΣ ενοχλεί!
Oldskipper,καπετάνιε, ακριβώς έτσι.
Σχολιαστή, ΠΟΙΟΣ να πάρει απόφαση για τα ταχυσκάφη; Ο ...έφιππος Μεγαλέξαντρος;
Και, να το ξαναπώ: Η Κτηματική ΔΕΝ έχει εγκαταστάσεις (κτίρια κλπ). Χώρο, οικοπεδο, έκταση, διαχειρίζεται και τώρα την παραχώρησε στον Δήμο Θεσσαλονίκης. Τα υφιστάμενα κτίρια είναι ΟΛΑ αυθαίρετα και κτισμένα ΝΥΚΤΑ! Και δεν είναι μόνο στον χώρο των φωτογραφιών. ΟΛΟΙ οι Όμιλοι -λίγο πολύ- στην ίδια κατάσταση βρίσκονται. Εκτός του ΝΟΘ στην Καλαμαριά.
Επομένως ας περιμένουμε να δούμε τι θα κάνει ο Δήμαρχος μ' αυτά...
Αρετή, έχεις ΑΠΟΛΥΤΟ δίκιο! Σε προηγούμενο ποστ εδώ, έγινε μεγάλη συζήτηση για την ανάπλαση της παραλίας με πολύ ενδιαφέροντα και "ζωηρά" σχόλια. Η "ξενάγηση" στην παραλία θα συνεχιστεί!
Τα διαμερίσματα στην περιοχή πουλιούνται ένα εκατομύριο δραχμές το τετραγωνικό μέτρο (τα φθηνότερα!).
Να σε αγριέψω ακόμα πιό πολύ; Στην πρωτεύουσα των ΗΠΑ (DC ντε!), τα διαμερίσματα έχουν τη μισή τιμή απ' οτι αναφέρεις, όλα τα απαραίτητα μέσα στο κτιριακό συγκρότημα (καθριότητα, security, γυμναστήριο,μινι μαρκετ κλπ), τακτικές συγκοινωνίες και τα πάντα είναι περιτριγυρισμένα από πρασινάδες. Τσαντίστηκες;;;; Κι εγώ!
Συγγνώμη και ποιος είανι τόσο ηλίθιος να παέι να αγοράσει εκεί πέρα και μάλιστα σε τέτοιες τιμές;
Μα εχουν τρελαθεί εντελώς;;;;
Δεν είμαστε καλά λέω γω... Μήπως αυτό που λείπει είναι τελικά το μεράκι και φυσικά η αισθητική;;;
Από την άλλη πάντως, απ'ότι ακούω, στην Ισπανία το έχουν παρακάνει με την τουριστική εκμετάλλευση των ακτών (δε μιλάω για ιστιοπλοϊα) με αποτέλεσμα να έχουν φτάσει στο άλλο άκρο. Μάλλον τυχεροί είμαστε που έχουμε μείνει πίσω στον τουρισμό και έχουμε ακόμα αρκετές παραλίες σχεδόν παρθένες...
Προς αστεγο (πρωην Αντωνη): εχεις εν μερει δικιο, οταν λες οτι "στην Ισπανια τοχουν παρακανει". Η αληθεια ειναι οτι στις δεκαετιες του 80 κ' 90 ξεκινησαν πολλοι ανθρωποι (κυριως αγγλοι) με σχετικα χαμηλα εισοδηματα να κανουν διακοπες στον ηλιολουστο νοτο. Η Ισπανια εξυπηρετησε την αναγκη των ανθρωπων για ηλιο. Επειδη ολα επρεπε να ειναι φτηνα-φτηνα-φτηνα, τα κτιρια εγιναν τελειως ακαλαισθητα. Κυριολεκτικα εχτισαν τις παραλιες τους στο τσιμεντο. Τωρα τα γκρεμιζουν σιγα σιγα, αλλα η ζημια εχει γινει.
Το θεμα ειναι ομως, οτι ακομα και τις εποχες της απολυτης τσιμεντοποιησης, οι ισπανικες παραλιες ηταν απο-σκουπιδο-ποιημενες. Πιστευω οτι δεν χρειαζεται να εξηγησω αυτην την λεξη.
Αντιθετα οι ελληνικες παραλιες - οι "παρθενες" οπως ονομαζεις - ειναι συχνοτατα γεματες στο σκουπιδι. Και μιλαω για παραλιες που δεν ειναι καν προσβασιμες με δρομο. Τα πλαστικα μπουκαλια και οι σακουλες "ταξιδευουν" στο πελαγος και "αραζουν" οπου βρουν απανεμο μερος. Για να μην μιλησω για παραλιες που παει ο μεσος νεοελληνας να κανει το μπανιο του. Εκει το σκουπιδι ειναι περισσοτερο απο τα βοτσαλα (εν ταξει υπερβαλλω).
Για να βοηθήσω την Αρετή, και κάθε ενδιαφερόμενο, να σχηματίσει πιο σφαιρική εικόνα για την ανάπλαση, Περιοδικό "ΥΛΗ & κτίριο", Απρίλιος-Μάιος 2006, Τεύχος 75, σελ. 130 έως 136, προυσίαση με θέμα "ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΠΑΡΑΛΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ", Πρόδρομος Νικηφορίδης, Μπερναρ Κουόμο. Είναι οι αρχιτέκτονες του έργου. Εκεί ο αναγνώστης θα βρεί και φωτορεαλιστικό με πρόταση για τον Ιστιοπλοικό Ομιλο.
Προτρέπω τους φίλους συνσχολιαστές να το διαβάσουν, ώστε να μπορούν να κάνουν κριτική απο άλλη βάση.
Φίλε Σχολιαστή, για να μη μπερδευόμαστε, οι φωτογραφίες αφορούν στον Όμιλο Θαλάσσιων Αθλημάτων (στο Ποσειδώνιο) ενώ η μελέτη της ανάπλασης τους δύο άλλους Ομίλους (ΙΟΘ και ΟΦΘ) στο κέντρο της νέας παραλίας. Στο σχέδιο της ανάπλασης προβλέπονται, αν δεν κάνω λάθος, και Κυλικεία των Ομίλων, και περιμένω να δω πώς θα αντιδράσουν οι μεγαλοεστιάτορες που σε συνεργασία με τους μεγαλοσυμβούλους των Ομίλων έχουν μετατρέψει τα νόμιμα κυλικεία σε παράνομα -πανάκριβα- μεγαλοεστιατόρια και μεγαλομπάρ... Πολύ φοβάμαι ότι η ανάπλαση θα μείνει στα χαρτιά γιατί τα λεφτά που θα χάσουν είναι πολλά και οι διασυνδέσεις τους μεγάλες!
Εδώ μιλάμε για καραμπινάτες παρανομίες αλλά ποιός θα τους ελέγξει; Τα "επίτιμα" μέλη των Ομίλων που τρώνε εκεί και δεξιώνονται κόσμο τζάμπα;
Υ.Γ. Η σημερινή ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ περιγράφει τις συμβάσεις για την ανάπλαση, συνολικού κόστους 18,8 εκατομυρίων ΕΥΡΩ (περίπου 6,5 δις δραχμές χωρίς το κόστος της μελέτης!)
Ενδεικτικά αναφέρω ότι μια μοντέρνα μαρίνα με σκανδιναβικούς πλωτούς ντόκους, συστήματα απαγωγής λυμμάτων και βασικά ισόγεια κτίρια εξυπηρέτησης, μεταξύ των οποίων Ακαδημία Ιστιοπλοΐας και Ξενώνα 40 κλινών, στην έτοιμη λεκάνη του Ποσειδώνιου και στον περιβάλλοντα χώρο της, κοστίζει 1,5 με δύο δις δραχμές!
Τι τραβάτε κι εσείς οι ιστιοπλόοι...
Βάζουμε στοίχημα ότι ούτε αγώνες ταχυπλόων θα δούμε ούτε τίποτα; Και δε θα είναι υπεύθυνος ο δεξιός δήμαρχος, αλλά οι προοδευτικοί δημοτικοί σύμβουλοι.
Να σας θυμίσω ότι πριν έναν μήνα ο δήμαρχος ζήτησε να διοργανώσουμε στη Θεσσαλονίκη τους Μεσογειακούς Αγώνες και η πρόταση πήγε άπατη. Χάθηκε μια ευκαιρία να αποκτήσουμε κάποιες εγκαταστάσεις και να βολευτούν ομάδες μετά τους αγώνες.
Και μη μου πείτε για κόστος. Αν ξέρεις να διαχειρίζεται, από αυτές τις ιστορίες κερδίζεις(αφού έχετε... γνωστούς στην Ισπανία, ρωτήστε τους κατοίκους της Βαρκελώνης).
Σκεφτείτε τι θα γίνει από τους κατοίκους της παραλιακής (που είναι οι έχοντες και κατέχοντες) όταν μάθουν ότι, μπροστά από τη θέα των διαμερισμάτων τους θα πρέπει να χτιστούν κάποιες κτιριακές εγκαταστάσεις. Να δείτε τι έχει να γίνει όταν θα δουν τις μακέτες από τις δύο μαρίνες που πρόκειται να γίνουν εκεί.
Όσο για τα χρήματα, μην τρελαίνεστε. Από την Ευρωπαϊκή Ένωση έρχονται κι όχι από την τσέπη μας (τουλάχιστον για την ανάπλαση της παραλίας). Ας τα πάρουμε κι ας κάνουμε κάτι σ αυτήν την πόλη που είναι έρμαιο στα χέρια των ΟΑΣΘιτών.
Για να μη μιλήσουμε για τα καραβάκια, ε; Για ψάχτε συνμπλογκίτες να δείτε ποιός είναι αυτός που μπλοκάρει το θέμα. Ο ΟΑΣΘ!
diastimata, καλώς τον. Θίγεις αρκετά θέματα που τα έχουμε "ξεσκονίσει" εδώ και σε φιλικά μπλογκς.
Σίγουρα υπάρχουν συμφέροντα που εμποδίζουν την εφαρμογή απαραίτητων έργων και λειτουργιών που θα βοηθούσαν την πόλη. Και η "προοδευτική" αντιπολίτευση στον Δήμο δεν είναι άμοιρη ευθυνών. Δεν είναι όμως υπεύθυνη για τις διαρκείς "αναπλάσεις" και ανακατασκευές πλατειών και πεζοδρομίων που καταναλώνουν τα λεφτά των "κουτόφραγκων" χωρίς να συμβάλλουν έστω και ελάχιστα στην δημιουργία υποδομών ανάπτυξης.
Ταπεινή μου άποψη, για παράδειγμα, είναι ότι οι ανακατασκευές των πεζοδρομίων θα μποτούσαν να προγραμματιστούν ΜΕΤΑ την ολοκλήρωση του δικτύου Φυσικού Αερίου για όλες τις πολυκατοικίες της πόλης. Σκατά έγιναν και τα καινούργια πεζοδρόμια από πιό καινούργιες "τομές" για να περάσουν οι σωλήνες.
Κι εδώ δεν παίζουμε Πράσινοι ή Μπλέ αλλά απλοί πολίτες που προσπαθούμε να αναδείξουμε τα ΣΟΒΑΡΑ προβλήματα και να ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ εφικτές λύσεις.
Πάντως με τέτοιες τιμές το τετραγωνικό, λέω να επενδύσω στην Βαλένθια! ;^)
Χίλια δίκια έχεις, αλλά πού να τα βρεις...
Post a Comment
<< Home