Thursday, January 11, 2007

Πολιτισμός 1


Είκοσι δύο χρόνια πριν, εικοσιδύο κιλά ελαφρύτερος.


Ναρκοθέτις ΑΚΤΙΟΝ, 1000 τόννοι εκτόπισμα, 62 μέτρα μήκος, 10 πλάτος. Πρόσω 'πάση δυνάμει' 9 κόμβοι(ναυτικά μίλια/ώρα) με το ζόρι.
Βύθισμα, μισό μέτρο πλώρα, ένα μέτρο πρύμα. Έξαλα (τα πάνω από τη θάλασσα) 10 μέτρα.
Δηλαδή, πιό πολύ ...ιστιοπλοϊκό παρά μηχανοκίνητο στον καιρό.
Ολάνοιχτη Γέφυρα χειμώνα καλοκαίρι.
Κοινώς τραμπάκουλο του κερατά.
Ηλικία πλοίου, το 1985, 40 χρόνων.
Ηλικία Κυβερνήτη, το 1985, 34 χρόνων.
Ηλικία των 93 ατόμων, πλήρωμα του πλοίου, 22-40 χρόνων.

Αποστολή: Εκτός από ασκήσεις, εκπαιδευτικά κλπ, περιπολίες στο Ν.Α. Αιγαίο (Δωδεκάνησα) ένα μήνα ανά τρίμηνο (σύνολο τέσσερεις τον χρόνο).

Και το 1985, το ρουσφέτι ζούσε και βασίλευε. Έτσι, μπορείτε να φανταστείτε ότι ένα πλοίο σαν κι αυτό, με ...ανέσεις στάνης και μακρόχρονες απουσίες από οποιοδήποτε αστικό κέντρο, το απέφευγαν οι πάντες, μόνιμοι και στρατευμένοι καταφεύγοντας σε οποιοδήποτε 'μέσον' από τον βουλευτή της περιοχής μέχρι τον μανάβη του Αρχηγού Ναυτικού (δεν αστειεύομαι για τον μανάβη, ούτε για τον βουλευτή, βεβαίως).
Τι έμενε;
Κάποιοι Μόνιμοι που είτε δεν ήξεραν από τέτοια (υπάρχουν πιστέψτε με) ή σε δυσμένεια ευρισκόμενοι για οποιονδήποτε λόγο που μπορεί να φανταστεί κανείς για δημόσιους υπαλλήλους.
Κάποιοι στρατευμένοι που όχι μόνο δεν είχαν δόντι αλλά πολλοί είχαν κι ένα Φάκελο ΝΑ με ποινικά αδικήματα και ΔΕΝ είχαν ταυτότητα της τοπικής Κλαδικής. (το χρώμα ανά εποχές αλλάζει, εκείνη την εποχή αν ήταν πράσινο ΔΕΝ έπαιρνες μετάθεση για το ΑΚΤΙΟ).

Πολλές ασκήσεις, λοιπόν, τέσσερεις μήνες σε περιπολία, το τσούρμο ένα μίγμα ανεπιθύμητων, κυνηγημένων και κονταροχτυπούμενων με το σύστημα,

είμαι ...αλλού αν σας πω ότι κυβερνώντας αυτό το τραμπάκουλο, μ' αυτούς τους απίθανους ανθρώπους, πέρασα μια από τις ωραιότερες, παραγωγικότερες και ουσιαστικότερες περιόδους της ζωής μου; Είμαι ...αλλού αν σας πω ότι αυτοί οι άνθρωποι που εξαρτιόντουσαν από μένα για ένα χρόνο με έκαναν σοφότερο άνθρωπο και τους χρωστώ ευγνωμοσύνη γιατί είχαν ανοικτό τον εαυτό τους στα καλά μου και στα κακά μου που έπρεπε να τα δέχονται για να φτάνουμε στο λιμάνι σώοι και αβλαβείς; Είμαι ...αλλού αν σας πω ότι ακόμα και σήμερα αρκετοί τότε στρατευμένοι μου τηλεφωνούν, μου γράφουν και αναπολούν την εποχή εκείνη;

Το κείμενο αυτό δεν είναι προσπάθεια εξωραϊσμού της θητείας (αλλού ήταν αλλιώς). Είναι μια προσωπική κατάθεση εμπειριών σαν πρώτο ερέθισμα, εισαγωγή, στη διερεύνηση της έννοιας 'πολιτισμός' που θα ακολουθήσει με τα επόμενα.
Ξέρω, και καταλαβαίνω, ότι πολλοί "ξύνεστε" για ...κοντράρισμα, αλλά, λίγη υπομονή!

Labels:

32 Comments:

At Thu Jan 11, 11:27:00 AM, Blogger NinaC said...

Να μας γράφεις τέτοια κείμενα, να μας γράφεις!

Το πως θα περάσει κανείς στη θητεία του εξαρτάται από τους ανθρώπους που θα συναναστραφεί. Είμαι σίγουρη πως σε όσους έλαχε να υπηρετήσουν κοντά σου, πέρασαν εξαιρετικά.

Και τώρα πες: δεύτερη σειρά, ο καθιστός με το πουλόβερ με τα διακριτικά στις επωμίδες είσαι? Ε?

 
At Thu Jan 11, 11:32:00 AM, Blogger Κωστής Γκορτζής said...

Ε; Ναι,ρε. Τότε ήμουν πιό ωραίος από τον oldskipper... :)
Αλλά κάπνιζα σαν την τσιμινιέρα του τραμπάκουλου.

 
At Thu Jan 11, 12:31:00 PM, Blogger Lion said...

Καπετανιε, μην προσπαθεις - δεν την ριχνεις την Ντολυ με τιποτα ;-)
Μπορει "τοτε" να ησουν ομορφοτερος απο τον oldskipper "τωρα", αλλα οχι απο τον oldskipper "τοτε". Τοτε ημουν κι εγω 22 κιλα ελαφρυτερος ;-)

Στα σοβαρα τωρα:
α) η ομορφια βρισκεται στην ψυχη, οχι στο σωμα. Και εσυ μας ξεπερνας ολους.

β) οταν εισαι αυτος που εισαι, και στην κολαση να πας, θα δημιουργησεις. Ειτε ΑΚΤΙΟΝ λεγεται αυτη η κολαση ειτε αλλιως. Ο καθενας μας εχει περασει την δική του εξ' αλλου.

γ) ο Πολιτισμος - αφου γι' αυτον εχεις ξεκινησει να γραφεις - ειναι κι αυτος προσωπικο ζητημα. Μπορεις να βαλεις εναν αδιαφορο ηλιθιο στην μεγαλυτερη κοιτιδα του πολιτισμου επι χρονια. Στο τελος παλι εναν αδιαφορο ηλιθιο θα εχεις.

 
At Thu Jan 11, 12:32:00 PM, Blogger allmylife said...

είστε αλλού...
γι' αυτό μας αρέσετε Σίμπα.

 
At Thu Jan 11, 12:50:00 PM, Blogger Κωστής Γκορτζής said...

ΔΕΝ είμαι καλή μου allmylife αλλού.

Όσο κι αν μ' αρέσει να σας αρέσω,
δεν θα προσπαθήσω να προστατέψω 'κλαδικά' χάλια (δεν το 'κανα, ε, με κάποιο κόστος, ούτε όταν ήμουν εκεί...).
Πίστεψέ με δεν είμαι εξαίρεση που μιλά και φέρεται διαφορετικά από το στερεότυπο που έχει παγιωθεί για τους ένστολους.
Είναι κι άλλοι, αρκετοί, πιο νέοι και άριστοι που ζουν έναν διαφορετικό πολιτισμό και σ' αυτούς ελπίζω.

Δρακολέοντα, θα απαιτήσω ...φωτογραφία. Τότε ήμουν μανούλι και τότε μ' ερωτεύτηκε η καθαρόαιμη. Αλλά η περιγραφή σε ποστ αφιερωμένο στον Αντώναρο ΜΕΤΑ τη συζήτηση για τον όρο 'πολιτισμός'. :)

 
At Thu Jan 11, 01:37:00 PM, Anonymous Anonymous said...

Δεν νομίζω ότι είσαι εσύ αλλού.

Η πλειοψηφία των Ελλήνων που υπηρετούν (είτε ως μόνιμοι είτε ως κληρωτοί) είναι αλλού.

Περιμένω ανυπόμονα την συνέχεια!

 
At Thu Jan 11, 01:51:00 PM, Blogger o kairos said...

Εισαι του δρομου κι οχι του σαλονιου.Παρε μια μουδα γιατι φουσκωνει.

 
At Thu Jan 11, 02:04:00 PM, Blogger An-Lu said...

Πάντως τις καλύτερες αναμνήσεις από τον στρατό, τις έχουν εκείνοι που υπη΄ρέτησαν σε "δύσκολα" πόστα και όχι οι βολεμένοι....

 
At Thu Jan 11, 03:09:00 PM, Blogger Κωστής Γκορτζής said...

Μπαμπάκη, δεν αντιλέγω... όλοι ζούμε μια δημόσια εικονική πραγματικότητα. Κατά μόνας τη βιώνουμε αλλιώς. Εγώ εδώ τη δική μου εικόνα θα καταθέσω με

Καιρογιώργη, δύο μούδες και φλόκο θυέλλης! Και αλυσίδα στο νερό για τους κεραυνούς! :)

An_lu, εγώ θα το θέσω αλλιώς: Οι πιό φανατισμένοι σε οποιοδήποτε δόγμα/άποψη είναι αυτοί που ποτέ δεν το/την υπηρέτησαν πιστά.

 
At Thu Jan 11, 03:28:00 PM, Blogger Αλεπού said...

Δυστυχώς, τα του στρατού δεν μπορώ να τα παρακολουθήσω παρά μόνο επιδερμικά, σαν νέα της επικαιρότητας ενίοτε και βέβαια χωρίς να έχω καθόλου εμπειρία για ευνόητους λόγους. Παρόλα αυτά, νιώθω ότι είσαι από τις εξαιρέσεις που με το πέρασμα τους από τέτοιες θέσεις λάμπρυναν αυτό που επέλεξαν να κάνουν και δεν το λέκιασαν όπως τόσοι άλλοι όχι μόνο του δικού σου κλάδου, αλλά και γενικά.

 
At Thu Jan 11, 03:51:00 PM, Blogger σχολιαστής said...

Φίλε Ημίαιμε, είναι ευχάριστο που μας πληροφορείς ότι "Είναι κι άλλοι, αρκετοί, πιο νέοι και άριστοι που ζουν έναν διαφορετικό πολιτισμό και σ' αυτούς ελπίζω.". Σ' αυτούς ελπίζουμε όλοι.

To ζήτημα είναι τι κάνουμε με τους άλλους. Αν αυτοί που αναφέρεσαι είναι 10 οι άλλοι είναι 90.

Περιμένω με ενδιαφέρον τη συνέχεια.

 
At Thu Jan 11, 04:52:00 PM, Blogger dodo said...

Είμαι... αλλού αν σού πω ότι ΔΕΝ εκπλήσσομαι με όσα γράφεις; :)

 
At Thu Jan 11, 05:26:00 PM, Anonymous Anonymous said...

Εγώ,πάλι,έχω την εξής απορία:εκείνη η "σημαία",φανερώνει τάσεις πειρατείας;;; ;)))

 
At Thu Jan 11, 06:22:00 PM, Blogger Κωστής Γκορτζής said...

Αλεπούδω, κολακευτικότατα αυτά που γράφεις, αλλά ξανακοίτα τη φωτογραφία και θα καταλάβεις ότι δεν μπορεί το τσούρμο αυτό να συμβιώνει με τέτοιες συνθήκες αν ΟΛΟΙ δεν συνειδητοποιούσαν γιατί είναι εκεί. Και αυτό οφείλεται σε ΟΛΟΥΣ, μικρούς και μεγάλους και όχι σε κάποιες αξιοθαύμαστες ικανότητες του ενός. Δεν πάσχω από τεράστια μετριοφροσύνη αλλά προσπαθώ να σας κάνω να δείτε και το δάσος.
Σμουτς!

Σχολιαστή μου, δες το αντισχόλιο προς την Αλέπω στο βάθος και θα δείς ότι εγώ δεν θα βάλω ποσοστά Μονίμων και Στρατευμένων γιατί ΟΛΟΙ συμβάλλουν στη θετική ή αρνητική εικόνα της θητείας. Λίιιγο υπομονή.

Dodos, χαίρομαι και χαμογελώ για το σχόλιό σου. :)

evelina_z13
Είναι η πειρατική σημαία (με κεφάλι τη θαλασσινή νάρκη) που σηκώναμε στο κατάρτι και μας χέζανε πατώκορφα οι ...προϊστάμενοι. Αλλά, τι μπορούσαν και να μας κάνουν; Να μας μεταθέσουν κάπου χειρότερα ΔΕΝ γινόταν. Έτσι φτιάχναμε και το ομαδικό μας πνεύμα...

 
At Thu Jan 11, 09:52:00 PM, Blogger o kairos said...

Δεν εχω δυο μουδες ρε γαμωτο.Δεν το δες το παιδι;

 
At Thu Jan 11, 10:02:00 PM, Blogger rockerblogger said...

Λοιπόν, Ημίαιμε. Εκανα κλικ στη φωτό και παρατήρησα προσεκτικά.
Στη δεύτερη σειρά εγώ βλέπω δύο καθιστούς με πουλόβερ και διακριτκά στους ώμους. Είμαι βέβαιος ότι είσαι ο πιο ωραίος από τους δύο:)))))))

YΓ1
Ενα κιλό το χρόνο;;;!!! Αμα σου πω ότι είμαι ακριβώς στα ίδια κιλά από το 1985 μέχρι σήμερα θα το πιστέψεις;! (αυτό το γράφω για να το διαβάσουν οι γυναίκες:)

ΥΓ
Θα παρακολουθήσω τη σειρά των ποστ "πολιτισμός", περιμένοντας να ανοίξει η συζήτηση για τη θητεία, με όλες τις διαστάσεις και τις παραμέτρους της.

 
At Thu Jan 11, 10:36:00 PM, Blogger Κωστής Γκορτζής said...

καπταν Γιώργη, εγώ είπα δυό μούδες (για το ...δανεικό απ' τον κουμπάρο καθότι δικό μου δεν υπάρχει πια, δυστυχώς). Το δικό σου έχει από μισή έως όσο θέλεις...
Ένα τέτοιο λιγουρεύομαι... :)

 
At Thu Jan 11, 10:39:00 PM, Blogger Κωστής Γκορτζής said...

Ροκά, ο νεαρότερος δίπλα μου, ο Ύπαρχος είναι αντικειμενικά ωραιότερος.
Τώρα, επειδή με τσιγκλάς, μέχρι το καλοκαίρι θα έχω χάσει τα μισά σίγουρα.
Αλλά τι να κάνουμε, ήταν και οι δυο εγκυμοσύνες βλέπεις. :))))

 
At Thu Jan 11, 11:12:00 PM, Blogger o kairos said...

Το βγαζω τη Δευτερα.Ευπροσδεκτος.

 
At Thu Jan 11, 11:35:00 PM, Blogger Κωστής Γκορτζής said...

Με ...πονάς καπετάνιε.
Πρέπει, όμως, την Άνοιξη να κανονίσουμε να βρεθούμε οπωσδήποτε και με τον old skipper και skipper ή Dralion που του το χρωστάμε (θέλω να δω και τι του βρίσκει η Composition Doll, δηλαδή...!)
Μακάρι καπταν Γιώργη. :)

 
At Thu Jan 11, 11:42:00 PM, Blogger Кроткая said...

καλέ, άμα ήσουν 22 κιλά λιγότερο από σήμερα, πρέπει να σε έπαιρνε ο αέρας!!

μια χαρά σε βλέπω πάντως -και τότε και τώρα!
αναμένω συνέχεια!

 
At Thu Jan 11, 11:43:00 PM, Blogger Кроткая said...

rockerblogger, θα απαιτήσουμε πειστήρια, προσέξτε τι λέτε!

 
At Fri Jan 12, 12:05:00 AM, Blogger Κωστής Γκορτζής said...

Καλώς τη μικρή! Όπου ακούς πολλά κεράσια κράτα και μικρό πανέρι, όπως θα έλεγε κάποιος παλιός ρητολόγος ονόματι Ιχνηλάτης πρώην Κοσμοπολίτης και νυν Rockerblogger (σύντροφε μου θυμίζεις κάτι πορτοφολάδες του Τσιφόρου με τρία τέσσερα 'χαϊδευτικά' αναγραφόμενα στο ποινικό μητρώο τους, ο ψηλός ή σουγιάς ή λαχανάς και πάει λέγοντας...)!!! :)

 
At Fri Jan 12, 12:51:00 PM, Blogger rockerblogger said...

Krot και Ημίαιμε, επειδή με προκαλείτε σας αποκαλύπτω προσωπικά δεδομένα που αποδεικνύουν ότι τόσο ο Κοσμοπολίτης όσο κι ο Ιχνηλάτης κι ο rockerblgger, έχουν ακριβώς το ίδιο βάρος, μήκος και πλάτος!

1.78 ύψος, 78.4 κιλά βάρος, και baby face με γκρίζους κροτάφους:)))

 
At Fri Jan 12, 01:00:00 PM, Blogger Κωστής Γκορτζής said...

To ',4' μας μάρανε... Το στομαχάκι, ε; :)

 
At Fri Jan 12, 02:06:00 PM, Blogger o kairos said...

Το δενω για την Ανοιξη,αν ζουμε σ αυτη την ηλικια...

 
At Fri Jan 12, 04:30:00 PM, Blogger Κωστής Γκορτζής said...

'Δεν θα πεθάνουμε ποτέ, κουφάλες νεκροθάφτες'...
:)))

 
At Fri Jan 12, 04:34:00 PM, Blogger So_Far said...

Καπετάνιε ημίαιμε, με συγκινήσατε για άλλη μια φορά. Μία λέξη έχω μόνο να πω: ΉΘΟΣ, και νομίζω ότι τα έχω πει όλα. Για να είμαι ειλικρινής μαζί σας, δεν θέλω να πω περισσότερα: θα χαλάσει η στιγμή. Καλό απόγευμα

 
At Fri Jan 12, 10:54:00 PM, Blogger Κωστής Γκορτζής said...

Καλό βράδυ ευγενική κυρία μου!

 
At Fri Jan 12, 10:58:00 PM, Blogger herinna/ said...

Έφτασα κι εδώ. Ανάποδα σαν τους κάβουρες αλλά έφτασα. Μερικές φορές ζηλεύω που δεν γεννήθηκα άντρας γαμώτο. Γι' αυτή τη σύμπνοια και το "μια ψυχή" που λειτουργεί αναμεσά τους στα δύσκολα. Γεύονται το αλάτι του κόσμου στα χείλη, μόνιμα, πάντα, είτε μέσα είτε έξω από τη θάλασσα, μα το κυριότερο, μπορούν και αναγνωρίζουν έναν καπετάνιο!
Δεν ξέρω πόσο ικανές είμαστε οι γυναίκες, έστω και γι'αυτό το τελευταίο. Συγνώμη αν παρεκτρέπω τη συζήτηση. Σκέψεις που έκανα διαβάζοντας αυτό το ποστ...

 
At Sat Jan 13, 12:45:00 AM, Blogger Κωστής Γκορτζής said...

Μπορεί και ικανότερες... Εγώ, πάντως, θαυμάζω τις Κρητικές που ξέρουν να κάνουν κουμάντο στην οικογένεια πείθοντας τους λεβεντοκρητικούς τους ότι κάνουν κουμάντο αυτοί...! :)

 
At Tue Apr 26, 08:11:00 PM, Anonymous Anonymous said...

Κυβερνήτα καλησπέρα
Εντελώς τυχαία είδα το blog και παραλίγο να βάλω τα κλάματα...και να τα έβαζα δεν θα είχα κανένα πρόβλημα...όταν είδα τη φοτό απο το καράβι...με όλο το..τσούρμο..,είμουν και εγώ ενας απο τους τυχερούς που σας είχε κυβερνήτη και είμαι αυτος στη γωνία δεξιά κάτω..που έχει πιάσει απο το λαιμό τον Δημήτρη τον Λόη...Αρμενιστης Β και υπηρετησα στο ΑΚΤΙΟ απο το 83 μέχρι το 85
και για ένα μεγάλο διάστημα στην ομάδα διεύθυνσης πλοίου..δηλ..είχα τη τιμή να μου λέτε την πορεία που θα ακολουθούσα.Και πιστεψτε με..την ακουλουθώ μέχρι σήμερα..
ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΏ ΠΟΛΥ

 

Post a Comment

<< Home