Friday, October 21, 2005

Θαλασσομπαζώματα - Τσιμεντοσκορπίσματα

Τα δεδομένα όπως περιγράφονται στην ιστοσελίδα των μελετητών (που πληρώθηκαν (;) 930.000 ΕΥΡΩ). Βεβαίως, τώρα μαθαίνουμε ότι οι επιπτώσεις θα διαπιστώνονται "κατά την κατασκευή". Ή ότι θα γίνουν "αναπαραστάσεις" σε μοντέλλα (που θέλουν όμως δεδομένα που ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ, π.χ. τα δεδομένα των θαλάσσιων ρευμάτων!).
Τότε, τι στο διάολο μελέτες πληρώσαμε;;;
Για την μελέτη της μακέτας του έργου, επισκεφθείτε www.roganassoc.gr/

Country: Greece
Project location: Thessaloniki, Northern Greece
Client: Civil Aviation Authority
Study period: Oct. 1998 - Oct. 2000
Project value: 200,000,000 EUROs
Value of services: 930,000 EUROs
Narrative description of project: Extension of runway 10-28 with its parallel taxi drive into the sea by 1,000 m.
Final and preliminary design.
Key figures:2,300 m peripheral protection seawall
440,000 m2 of reclaimed land
87,000 m2 area of the extension of runway, taxi drive and accesses
5,500,000 m3 of rock blast material and sand required
Services provided by ROGAN ASSOCIATES:Coordinator and Legal Representative of seven Associated Companies (ROGAN ASSOCIATES S.A.-ERATOSTΗENES L.t.d. -MAKEDONIKI ETMEE-COWI A.S.-CASTOR L.t.d.-CHR.SIDIROPOULOS-G.KAFETZOPOULOS·D.BENAKIS·Ι.PRINTATKO & A.L.P.C.) responsible for the design of sea works:Preliminary and final design of the peripheral seawall for the protection of the reclaimed land.
Examination of two alternatives: one with rubble mound revetment, and one with vertical faced seawall
Examination of the coastal engineering aspects of the works
Environmental impact study
Contribution to the special foundation requirements of the works

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home